Utleie

Kalenderen viser dager som er opptatt og ledige for utleie av leirstedet.

Skautvetveien 480, 3268 Larvik

Kontaktperson:
Ole Petter Sørensen,
Mobil: +47 913 16 004,
utleie@skautvedt.no

Priser

Kr. 100,- pr. person pr. overnatting.
Kr. 2500,- er minstepris for utleie. (weekend)
Ukeleie avtales i hvert enkelt tilfelle.
Ukesleie i juli er kr. 7000,- (familier).

I vinterhalvåret, november til og med mars, beregnes det et strømtillegg på kr 2,- per brukt kWh.

Pr. 1.1.2023 sendes det ut en faktura på det depositum på kr. 500,- ved reservering/bestilling. Depositumet betales ikke tilbake om det avbestilles senere enn 3 uker før leiedato.

Båt

Leie 15 fot Pioner med 9,9 hk er det kr 500,- ekstra + at dere må ha med 2% oljeblandet bensin.

Regler for dere som leier

Leietaker bes gjøre seg kjent med de påfølgende regler og informasjoner som gjelder på Skautvedt ved utleie:

Nøkler til stedet sendes leietaker i rimelig tid før oppholdet, og denne skal sendes i retur til undertegnede, senest dagen etter hjemkomst. Oppgjør sendes på den medfølgende bankgiro blankett, bankgiro nr. 2510 10 07440, innen forfall.
Om det benyttes en annen form for betaling, må faktura nummer alltid påføres betalingen.
Prisliste for oppholdet finner dere litt lenger opp på siden. Bortkomne nøkler må erstattes med kr. 500,-

Det skal være en navngitt ansvarlig leder over 18 år under oppholdet, samt at leietaker sørger for at det er tilstrekkelig med ledere under hele oppholdet. Det finnes madrasser på stedet, men men vi anbefaler alle må ha med seg laken og sovepose. Vi vil at madrassene blir lagt slik de var lagt ved ankomst, når dere forlater stedet! (Det finnes en oversikt i hvert rom.)
Det er lagt ut 38 madrasser, fordelt på 3 rom og en stor hems.

Det er plassert pulverapparater i hver etasje. Brannteppe på kjøkkenet. Leietaker bør forvisse seg om hvor dette er plassert, ved ankomst. I tillegg finnes det brannstiger på hver side i den eldste fløyen og på den ene siden på den nye fløyen. Det er forbudt å bruke disse til klatring og inngang gjennom vinduet til andre etasje.

Møbler som flyttes, skal settes tilbake på plass ved avreise. Det finnes en oversikt i de respektive rommene om plassering. Innemøbler skal ikke tas ut. Plast utemøbler finnes på låven, og settes tilbake etter bruk. Samme sted finnes griller, som skal tømmes og settes tilbake etter bruk. Om det benyttes engangsgrill, må denne ikke settes direkte på bakken. Den svir stygge sår i plenene for oss, og plenen vil ikke gro.

Oppvaskkluter og håndklær til bruk på kjøkkenet, må tas med av den enkelte leietaker. Oppvaskmiddel og grønnsåpe finnes i benken under vasken på kjøkkenet. Øvrig utstyr til gulvvask, samt støvsuger, finnes i skapet under trappen til andre etasje.

Alt avfall må tas med hjem. Husk kildesortering. Matvarer må ikke settes igjen. Kastes avfall i utedoen vil dette medføre ekstra utgifter til tømming av kummen, noe som da vil bli belastet leietakeren.

Stedet skal alltid vaskes etter bruk - også utedoene. Kjøleskap/fryseboks må være tømt for innhold og vasket rent innvendig. Oppvaskmaskinen skal tømmes vaskes og tømmes før avreise.

I den nederste delen av låven finnes det to bordtennis bord og ribbevegg dart, kubbespill, krokket-sett. Rydd opp etter dere. Bruk en feiekost på gulvene om det er behov for det. All bruk av åpen ild eller røyking inne i låven er strengt forbudt.
For øvrig finnes det et volleyballnett til bruk ute. Dette finner dere på veggen ved sitteklipperen, sammen med stativ til dette bruket. Leietager må selv ta med seg utstyr til fotball, bordtennis, og volleyball, om dere vil benytte dette!
Det er også noen leker til å ha i sandkassa, disse settes tilbake i kassa på låven.

• All bruk av alkohol og andre rusmidler er strengt forbudt. Det er ikke tillatt å røyke inne!

Vis hensyn til naboene ved sene arrangementer ute. Vær omtenksom med tanke på bruk av musikkanlegg. Nabohyttene er bebodd store deler av året, og vi ønsker å beholde det gode naboskapet. Derfor ber vi om noenlunde ro ute, etter kl. 23.00. Denne regel gjelder også til og fra, samt opphold ved bål og badeplassen.

Vis omtanke for busker, trær og blomster på Skautvedt og områdene omkring. Det ikke anledning til kutte ned trær og busker i området! I perioder når det er lov til å tenne opp bål, kan dette gjøres nede på øya ytterst mot fjellveggen og kun der.
Husk vi benytter de fine skråfjellene til badeplass om sommeren. Det er en selvfølge at det ryddes opp etterpå. Om det skal brennes bål utenom den lovlige tiden, må leietakeren selv søke brannvesenet om tillatelse.

Ved til fyring inne, hentes i under-låven, døra ved bommen. Veden som står i terrenget rundt Skautvedt ikke vår eiendom, og må derfor ikke røres. For øvrig er det varmekabler i vaskerommene, samt gang og peisestue. Brytere for dette finnes i sikringsskapet i gangen utenfor vaskerommene. Før avreise skal vedovnene tømmes for aske, og gjøres klar til bruk for neste leietaker, samt at vedkurvene fylles OPP. Asken tømmes i tønnen som står ved inngangsdøren. Her skal også rester etter grillkull legges, men ikke søppel.

I vinterhalvåret blir ofte ikke veien opp til bommen brøytet i helgene. Skulle det falle snø under oppholdet anbefaler vi derfor leietakeren om å kjøre bilene opp til toppen av bakkene. Utleier tar ikke noe ansvar for innesnødde biler.

Leietaker må erstatte/betale dersom noe blir ødelagt under oppholdet.

Vi håper dere får et fint opphold på Skautvedt!